Rudy Giuliani dedicó ayer el primer día post-Navidad para viajar a Florida, dejando claro que allí se jugará todas sus posibilidades en las primarias del próximo 29 de enero. Ya ha empezado a comprar espacios publicitarios en las televisiones del estado soleado. Mañana se empezará a emitir un spot de un minuto de duración, titulado "Freedom", en el que el ex Alcalde de Nueva York recurre por primera vez al recuerdo del 9/11, y evoca también el heroísmo de la Segunda Guerra Mundial. El anunio podrá verse también a nivel nacional a través de Fox News.
(...) Mayor Giuliani: "Right before September 11 and months before I had read this book about the greatest generation written by Tom Brokaw. And the book explains how brave, and how persistent, and how courageous the people were in the generation that won the second world war. And during the day of September 11 living through the things that I saw and observed. Immediately, when I saw people helping each other. I saw the picture of the firefighters putting the flag up at ground zero. I said these are the children or grandchildren or great-grandchildren of the greatest generation. They have the same resolve. The same understanding.
When you challenge Americans, there’s no country that stands up stronger and better than the United States of America. When you try and take something away from us like freedom, my goodness, Americans are going to be one in resisting you. So, the Islamic terrorists would make a terrible mistake if they confuse our democracy for weakness. Our democracy means we disagree with each other, but when you come and try and take away from us our freedom.
When you try and come here and kill our people. We’re one and we’re going to stand up to you and we’re going to prevail. I’m Rudy Giuliani and I approved this message." (...)
jueves, 27 de diciembre de 2007
Suscribirse a:
Enviar comentarios (Atom)
3 comentarios:
Es siempre un final muy anticlimático lo de "I'm bla bla bla and I approved this message". Jode toda la grandilocuencia anterior.
Es que ahora se obliga a que los candidatos aprueben sus mensajes. Es la ley. Antiguamente no.
En la campaña de 2004 Bush decía que aprobaba el mensaje al principio de los anuncios y quedaba bastante mejor.
Publicar un comentario